Szerző: Balassa Emese
Balassa Emese spanyoltanár, a moravicai nyári táborok animátora, oktatója. Az elmúlt években kezdett el foglalkozni IKT-s alkalmazásokkal azért, hogy színesebbé, élményszerűbbé tegye az oktatást. Ebben a témakörben szeptember 6-án volt a LIVE videó vendége, ahol az egyszerű számítógépes alkalmazások tanórai használatáról beszélt.
Az alábbi videóban lépésről lépésre mutatja be a Quizlet alkalmazás használatát, előnyeit , hátrányait. Megosztja a használat során szerzett saját tapasztalatait. A videó alatt található egy leírás, szintén a Quizlertől (kiegészítve a videót) és a regisztrációtól indulva végig vezet egy szókártya csomag létrahozásán és annak használatán.
Elérhető:
a.) Latin-Amerika ország-város: https://quizlet.com/_530ouf
b.) Latinoamericanismos https://quizlet.com/_52ltuo
A Qiuzlet egy alkalmazás, amely lehetővé teszi a számodra, hogy elkészítsd saját szókártya csomagjaidat (amely az oldalon angolul a „study set” nevet viseli) és egy link segítségével megoszthasd ezeket a tartalmakat a diákjaiddal. Ahogyan a legtöbb oktatási céllal készített applikáció, úgy a Quizlet is tantárgytól független, szinte bármilyen párosítandó szópárokat elkészíthetünk benne, legyen az egy történelmi esemény és az évszám, kémiai vegyjel, szó és definíció vagy egy idegen szó és a magyar megfelelője. Ebben az írásban hozott példáim főleg a nyelvoktatásra fognak fókuszálni.
Egy új nyelv elsajátítása során a hagyományos, nyomtatott szókártyák használata mindig jó ötlet, segítségedre lehet tanári munkád során abba, hogy az órát érdekesebbé, színesebbé tedd. Fontos eszközei ezek a szókártyák egy szó jelentésének a memorizálásában, ráadásul a diák a tanár nélkül is használhatja őket. Annak ellenére, hogy ismerjük a hagyományos szókártyák számos előnyét, ismerjük azok hátrányait is: amennyiben egy nagyobb osztályközösséggel dolgozunk és nem tanulócsoporttal, költséges lehet egy tematikához kapcsolódó, végtelen számú kárya elkészítése, esetleg hozzá tartozó színes lapok nyomtatása.
A Quizlet alkalmazás nem helyettesíti a hagyományos, megfogható szókártyákat, viszont egy interaktív megoldást kínál arra az esetre, ahol a nyomtatott változatok nem a
legmegfelelőbb választás. Ha tanárként study set-et készítesz, benne a szókártyákkal, azt minden diák az otthonából, telefonjáról elérheti és használni tudja. Azon túl, hogy a hogy a szókártyák a vizualitásra alapozva segítenek a szavak memorizálásában a Quizlet platform sok más alternatív lehetőséget kínál a szavak gyakorlására, mint például a gyakorlótesztek vagy párosítós játékos feladatok.
Példaként ebben az írásban két Quizlet szókártya csomag található, amelyek egyikében latinamerikanizmusokat érhetsz el és érhetnek el a diákok. Olyan spanyolországi és latin-amerikai szópárokat gyakorolhatnak interaktív feladatokon keresztül, amelyekre a két földrésznek különböző használt szavai vannak. Európában a standard spanyol nyelvet oktatjuk, a diákok tehát a Spanyolországban beszélt spanyol nyelvvel találkoznak óráról órára, azonban a kulturális és nyelvhasználati tudásukat bővíthetjük a latinamerikanizmusok megismertetésével.
Miután hozzáadod a kívánt szópárokat, újból a ,,create” feliratra kattintva a platform elkészíti a számodra a gyakorlásra szolgáló feladatokat.
A következőkben tekintsük egy kicsit a felkínált lehetőségeket:
a.) Flashcards: szókártyákat készíthetsz, amelyek lapjai kattintásra ,,megfordíthatóak”, de akár egyszerre is megnézhetőek. A program fel is olvassa a tanuló számára az adótt szót, ezzel tovább segítve a memorizálást.
b.) Learn: A platform egy tesztsort kreál, amellyel a diák gyakorolhatja a tanulni kívánt tartalmat. A játékot folytatva a hibás tartalmakból az alkalmazás egy újabb fordulót kreál, mindezt azért, hogy a diák a tévesen megadott válaszokat is jó helyen jelölje meg. Verbálisan is a tanuló segítségére lehet az alkalmazás, ugyanis ezt a funkciót bekapcsolva a hallott szöveg hallgatás után is rögzül a tanulóban.
c.) Write: A szópárok egyik tagját látja a diák a képernyőn, a feladata a hozzá tartozó szó leírása
d.) Spell: A program hallás utáni választokat vár a játékostól. Az adott szót a diák meghallgatja, majd helyesen kell azt leírnia.
e.) Test: A tanuló egy dolgozatot írhat, saját magának beállítva a feltételeket, így gyakorlva a szókártyacsomag tartalmát, készülve az esetleges valódi szódolgozatra
f.) Match: A feladat a szókártyacsomagban szereplő szópárok párosítása, amelyek idejét a program méri, valamint összeméri az azonos feladaton dolgozó tanulók teljesítményét (abban az esetben, ha van Quizlet felhasználófiókjuk), majd a végén egy bajnokot hirdet. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a ,,study set” által kínált gyakorlási lehetőségek közül ez a diákok által a legkedveltebb feladattípus. Motiválja őket egymás időbeni legyőzése, a feladat játékossága.
g.) Gravity: A föld iránya felé hulló aszteroidákban 1-1 szó helyezkedik el, amelynek a párját kell begépelni még mielőtt az adott aszteroida a képernyő aljára érne.
h.) Live: A többitől eltérően, órai használatra alkalmas. A diákok csoportokba rendeződve a telefonjaikon versenyeznek egymással, a cél szintén az adott szavak begyakorlása, ismétlése.
A ,,Match” párkeresős feladat kinézete számítógépről
A ,,Match” párkeresős feladat kinézete telefonról
Egyéb módszertani felhasználás: Személyes tapasztalatom, hogy a Quizlet a kulturális tematikától elrugaszkodva kiválóan alkalmazható a diákokkal szódolgozat előtti gyakorlásra. Örömmel gyakorolják a telefonjaikon az iskolán kívüli szabadidejükben játékos formában a tanult szavakat. Mindennek a legnagyobb eredménye pedig, ha pár hónap elteltével már a maguk számára is gyártanak szókártyacsomagokat. Mindezzel pedig hozzásegítjük őket a tanulás elsajátításához, amely Európa Tanács által meghatározott kulcsompetenciák egyike.
A szókártyacsomag elkészítése után az oldal generál egy megosztható linket, amelyet a diákjaidnak elküldhetsz. A ,,share” szimbólumra () kattintva ezt a linket bármikor újra lekérheted, majd elküldheted a diákoknak e-mailben vagy amennyiben van közös csoportod bármelyik platformon (közösségi oldal vagy digitális osztályterem), akkor megoszthatod velük ezeken a felületeken.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
JSESSIONID | session | The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
aka_debug | session | Vimeo sets this cookie which is essential for the website to play video functionality. |
mm_cookie_cli_bypass | 1 month | No description |
mm_cookie_code | 1 month | No description available. |
player | 1 year | Vimeo uses this cookie to save the user's preferences when playing embedded videos from Vimeo. |
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
sync_active | never | This cookie is set by Vimeo and contains data on the visitor's video-content preferences, so that the website remembers parameters such as preferred volume or video quality. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_7WB2DJBCB3 | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_ga_MKDV0P01DD | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
mm_2a68c78ada49c93a7ea319ba9290e0c9 | session | No description |
Ha tetszik, mindezt most az első havi díjért (2799 Ft), ki is próbálhatod,
ráadásul utána egyből kérheted az ajándék Határtalan multikártyád is!
Mindössze annyit kell tenned, hogy a lenti űrlapon
a „csatlakozom a Tanulási Zónához” opciót választod!
Akkoriban nem gondoltam, hogy az a hirtelen döntés, vagy inkább a sorssal való sodródás ekkora hatással lesz az életemre. Tizennégy évesen, 1993-ban részt vettem életem első táborában, Moravicán (Bácskossuthfalván) a szülőfalumban. Hatalmas élmény volt szervezőnek lenni, táboroztatni.
Azóta számolom az évet tábortól táborig 🙂
Nem az volt igazán fontos, hogy mi történik év közben, hanem az ami a táborban! És az a vágy, ami hajtott egyre erősebben égett bennem. Nem tudtam ellenállni a kísértésnek és 20 évesen a barátaimmal életre hívtuk a VIGYORI gyerekanimátor csoportot. A szervezet nem csak több 100 gyerekprogramot szervezett Magyarország és Szerbia területén a vezetésem alatt, hanem erős hatással volt a felnőttévállásomra is. Képzésekre, gyerek rendezvényekre, fesztiválokra, táborokba jártam. Csak később döbbentem rá arra, hogy ez a remek szórakozás milyen meghatározó tanulás is volt. Méghozzá tapasztalati tanulás!
Persze időközben éltem a „civil” életemet is és munkába álltam. 2006-ban már párhuzamosan három helyen dolgoztam. Akkor jött a nagy felismerés, hogy hiába dolgozom, ha nincs időm élni. Egy évre rá meghoztam életem egyik legkeményebb döntését és váltottam! Minden addigi munkámat befejeztem és elkezdtem azzal foglalkozni, amit igazán szeretek:
Mások és saját magam fejlesztésével!
2015-től a Katalizátor Pedagógusképzési Központ trénere
2007-től a Szabadidő-szervezők Egyesületének trénere
2006–tól a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely trénere.
2004–től felnőtt képzések szervezése és vezetése.
1999-től ifjúsági képzések szervezése és vezetése rendezvényszervezés, csoportvezetés, forrásteremtés és önismeret témakörökben.
1996-tól gyerekprogramok szervezése Vajdaságban
1993-tól nyári táborok szervezése
2012-2014 tagja a Magyar Nemzeti Tanács Ifjúsági Bizotságának
2006 alapító tagja és megalakulásától napjainkig elnöke a Szabadidő-szervezők Egyesületének www.szabadidoszervezo.net
2005-től 2008-ig tagja a bácskossuthfalvi települési önkormányzat Rendezvényszervező bizottságának
1998-tól 2002-ig és 2005-től 2006 végéig az Ady Endre M.E.(Bácskossuthfalva) elnökségi tagja
1998-tól A VIGYORI Gyerekanimátor Csoport alapítója és 2001-ig elnöke, majd 2005 tavaszától 2006 őszéig ismét elnöke
1998-tól 2008-ig a Zabhegyező Gyerekanimátorok Egyesületének tagja
1998-tól 2000-ig a Moravicai Független Ifjúsági Szervezet (MOFISZ) elnökségi tagja
1993-tól napjainkig a Moravicai Nyári Táborok szervezője, 2000-től táborvezetője (MIT-tábor, Játéktábor, Kamasztábor, Ifjúsági tábor, Szólj, síp, szólj! Népzenei és néptánctábor). Összesen több mint 70 tábor szervezője. (http://www.taborok.net)
2017-től a Tanulási Zóna Kft. társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója.
2015-től a Katalizátor Pedagógusképző Központ Bt. ügyvezető igazgatója.
2014-től egyéni vállalkozó
2007-től szabadúszó tréner
2006-2007 A bácskossuthfalvi települési önkormányzat szakmunkatársa (rendezvényszervezője, honlap adminisztrátor és a „Kisújság” helyi lap műszaki szerkesztője)
2006–ban a zentai Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium és Kollégiumban foglalkozás vezetője. Téma: Rendezvényszervezés, Játéktanulás- és tanítás
2005-2006 Az Ady Endre Művelődési egyesület (Bácskossuthfalva) szervezőtitkára
2002-ben a bácskossuthfalvi ECHO Ifjúsági Központ ügyvezető igazgatója
2016 outdoor / vadon elsősegély – WERA
2015-2016 180 órás önismeret (Magyarország)
2015, 2016 Célkitűző edzőtábor (Budapest)
2012 Ipari alpinista képzés (Budapest)
2010 Tréner képzés (Magyarország)
2009 Élménypedagógiai képzés (Budapest)
2007 Élménypedagógiai képzés (Budapest)
2005 „Kalandok és álmok az iskola falain belül…”- mesterképzés (Tata)
2003 „Kalandok és álmok az iskola falain belül…”- alapképzés (Patcza)
2002 Képzésvezetők képzése (Budapest)
2001 Szabadidő-programfejlesztői mesterképzés (Hatvan)
2000 Csoportvezetői mesterképzés (Hatvan)
1999 Programszervezői mesterképzés (Pilisborosjenő)
1998 Animátorok alapképzése (Martéj)
7 éves drámapedagógia munkám során rengeteg diákkal találkoztam, játszottam, beszélgettem az őket legjobban érdeklő kérdésekről.
2005 óta dolgozom felnőttekkel trénerként. Azóta elsősorban szabadtéri gyakorlatokat használva segítek nekik abban, hogy átgondolhassák a saját és a csoportjuk működését, kommunikációját, mozgatórugóit, erősségeit, fejlesztendő területeit, konfliktusait.
Együtt keressük a válaszokat a miértekre és hogyanokra. Mindezt azzal a céllal, hogy amikor a foglalkozás véget ér, kézzelfogható, gyakorlatias változások történjenek azokon a területeken, ahol a résztvevők szerették volna.
Munkámat akkor érzem sikeresnek, ha olyan programot, tréninget, képzést tudok tartani, amiben magam is szívesen részt vennék, és a résztvevők is úgy érzik, hogy megérte, s szeretnének még ilyen élményben részesülni.
Az élmény mellett a másik kulcs a fejlődés. Ha a csoport tagjai a végén érzik, tudják, tapasztalják, hogy többet tudnak, jobban tudnak, hatékonyabbak és eredményesebbek, én akkor vagyok elégedett.
A harmadik kulcs pedig a személyre / csoportra szabottság. Nagyon odafigyelek arra, hogy annak az embernek, annak a csoportnak, akivel dolgozom, mire, hogyan van szüksége. És ehhez igazítom a tervet és a megvalósítást is.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
A Határtalan multikártyát az Élménypedagógia Módszertani Csomag megvásárlását követően tudod kérni 2700Ft + 800Ft szállítási és kezelési költségért.
VAGY akár ajándékba is megkaphatod, és csak a 800Ft-os szállítási és kezelési költséget kell kifizetned, ha előtte csatlakozol a Tanulási Zónához!
Mindössze annyit kell tenned, az ajándék kártya igényléséhez, hogy a lenti űrlapon
a „csatlakozom a Tanulási Zónához” opciót választod!
[contact-form-7 id=”4335″ title=”Kérdezz bátran!”]
1 Comment
[…] ki, csak ajánlani tudom!Itt mindent megtalálsz […]