Juhász Tímea: Ments meg!
2022-07-24
Sándorné Keller Marianna: Kapd el a mókust mielőtt a fához szalad!
2022-07-31

A gyakorlat neve, címe: Indulás, nyaralunk!

A gyakorlat pedagógiai célja: Ismeretbővítés, képzelet és emlékezet fejlesztés, megfigyelőképesség fejlesztése, kreativitás és problémamegoldó gondolkodás fejlesztése. Szabálytudat alakítása. Kommunikáció fejlesztése. Közösségi érzés, összetartozás élményének nyújtása.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: Beviszek a gyerekeknek egy játék utasszállító repülőgépet. Képzeljétek mi történt velem! Nyaralni voltam Görögországban és repülőgéppel utaztam! Hű, nagyon izgalmas volt! Ült már repülőn közületek valaki? Hogy tetszett? Nos,most ha kiváncsiak vagytok, én is elmesélem az első repülős nyaralásom törtènetét. A bőröndömbe bepakoltam. Tudjátok- e mit kellett betenni, hogy mindemem meglegyen egy gondtalan nyaraláshoz? Mondjon mindenki 1 dolgot, amit vinne a nyaralásra! / fürdőruha, fogkefe, naptej, póló stb./ Ezután felhívtam a taxit: Jó napot kívánok! A repülőtérre szeretnék utazni. XY vagyok, itt lakom és 13:00 órára kell kiérnem a repülőtérre. Kérem küldjenek egy taxit! A taxival elutaztam a repülőtérre. Ott a csomagjaimat ellenőrizték, jegyeimet bemutattam. Majd beszállhattam a repülőbe. Fotókat mutatok közben a repülőtérről, repülő belső teréről. Miután megtaláltam a saját helyem, már nagyon izgultam. Sőt féltem is. Az utaskísérő elmondta az utazás szabályait és megmutatta a mentőmellény használatát. A repülő elindult. Lassan, majd gyorsabban gurult. Én a szemem is becsuktam, féltem nagyon. De mikor újra kinyitottam már a felhők felett jártunk. Csuda jó volt! Már nem féltem. Az út egész rövidnek tűnt! Mikor leszálltunk, már láttam a tengert. A hotel nagyon közel volt. Lepakoltam és mentem is fürödni, tengeri kincseket keresni, napozni. Kiváncsiak vagytok mit találtam? Nézzérek! Hoztam tengeri csigaházat, kagylót,korallt, tengeri szivacsot, tengeri csillagot, és tengeri sünt! Érintsétek meg! Bátran nyúljatok hozzá, már nem élnek / sajnos/. Az élőlényekről fontos, érdekes információkat mondok számukra. Ezután megkérdezem, hogy a következő repülőre felülnek- e velem? Már csak pakolásra van idő. Nyaralás! Ezután az elmesélt történetet együtt eljátszuk az új ismereteket felhasználva, a játékba beépítve.

A gyakorlat fő szabályai:A nyaraláson én vagyok az egyedüli felnőtt, mindeki figyeljen rám, és ne hagyjuk el egymást! A bőröndbe együtt pakolunk utánzó mozdulatokkal, soroljuk a nevüket, hogy mi fontos egy nyaraláshoz. / történetböl emlékezni kell/ Taxit kell hívni, hogy kijussunk a repülőtérre, minden adatot mindenki mondjon a játékból telefonálás során! A repülőtérre besétálunk, utánam jönnek, nem szabad tolakodni, mindenki figyeljen a társára! Jegyet bemutatjuk, csomagot ellenőriztetünk. Felmegyünk a repülőre./ szőnyegen székekből állítjuk össze. Bekötjük magunkat, figyelünk az utaskísérőre! Leszállás szabályait is betartjuk. Tengeri fürdőzés szabályait is elsoroljuk közösen! Kincskeresésnél megnevezzük a tengeri élőlényeket, érdekességeket mondunk társunknak róluk. Hazautazás előtt képeslapt rajzolunk szüleinknek a nyaralásról.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Megbeszéljük az élményeket! Milyen volt a nyaralás? Mi tetszett legjobban?Megnézzük az elkészült képeslapokat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több délelőttre is lehet ezt a témát tervezni. A gyerekek figyelmetől, érdeklődési köréből adódóan is változtathatunk. Pontosabb információkkal lehet a repülésre vonatkozólag kitérni. Térképet, földgömböt nézegetheünk az utazás előtt. A képeslapot valódi címre is elküldhetjük. Képeslapra rövid élménybeszámolót ís írhatunk, a gyerekek elmondása alapján. Vásárolhatunk bélyeget, bedobhatjuk a postaládába a képeslapunkat. A kerettörténetet kiegészíthetjük izgalmas momentumokkal pl. légörvény, rázkódik a repülő, bekukkantunk a pilótafülkébe, hajókázunk a tengeren , búvárkodunk stb.

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc

Helyszín: A gyakorlat bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Székek, papír, színesceruzák, gyűjtött tengeri élőlények, fotók, kèpeslapok.

Technikai igény: Székek gyermekek létszámának megfelelően.

Az előkészítés feladatai: Papírok képeslap méretre vágása, színes ceruzák előkészítése. Tengeri élőlények ellenőrzése, elérhető távolságba elökészítése. Fotók előkészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Teremben elegendő hely legyen a szabad mozgáshoz,ennek érdekében asztalok félretolása.

A gyakorlatvezető speciális feladatai: Bemutatott élőlények pontos ismerete. Repülés alapszabályainak ismerete. Taxirendelés szabályainak ismerete.

Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Tűz, víz repülő, Amerikából jöttem, Repül a, repül a…, Székfoglaló, Igaz- hamis

A gyakorlatot lejegyezte: Sebestyén Tiborné

Vélemény, hozzászólás?