A gyakorlat neve, címe: Az 1.b hídja
A gyakorlat pedagógiai célja: A gyakorlat célja a szociális kompetenciák fejlesztése, a kommunikációt, az együttműködést, a problémamegoldást és a konfliktuskezelést.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
A gyakorlathoz szükséges csoportbontás megvalósítása: Véletlenszerű csoportosítást használnék erre a célra. Pl. Számokat mondanék a gyerekeknek és azok alkotnának egy csoportot, akik ugyanazt a számot kapták tőlem.
A gyakorlat felvezetése: Egy mesét mesélnék el, amelyben két barát felfedezi a hidat, amely csak azok számára látható, akik valóban hisznek a barátságban. A gyerekek feladata, hogy együtt dolgozzanak, és hogy megépítsék a sajátjukat.
A gyakorlat fő szabályai:Mindenki véleménye számít. Halgassunk meg mindenkit. A feladat során kreatívnak kell lennünk, mindenki szabadon hozzátehet az elképzelésekhez. A hídnak stabilnak kell lennie, ezért figyelni kell a részletekre.
A feldolgozás legfontosabb kérdései: Hogyan érzetétek magatokat a híd építése közben? Hogyan tudtátok megoldani a felmerült problémákat? Mi újat tudtatok meg egymásról?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A híd lehet egy varázslatos hely, ahol a tanulók találkoznak a kedvenc mesehősükkel.
A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Építőjátékok (pl. építőkockák, kartonpapír, ragasztó)
Az előkészítés feladatai: Előkészíteni az építőanyagokat (kockák, papírok, ragasztók). Megtervezni a helyszínt, ahol a gyakorlatot tartják.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelni kell a gyerekek biztonságára, hogy ne essenek el az építőanyagok között.
A gyakorlatvezető speciális feladatai: A gyakorlatvezető figyelje a gyerekek közötti interakciókat és segítse a konfliktusok kezelését. Bátorítsa a gyerekeket arra, hogy osszák meg az ötleteiket egymással.
Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Névgyűjtő játék: Mindenki mondja el a nevét és egy kedvenc állatát., Tükörjáték: Párokban utánozzák egymás mozdulatait., Forró krumpli: Körben állva adunk tovább egy labát minél gyorsabban. (Irányváltoztatásokkal), Képzeletbeli labda: Körben állva egy képzeletbeli laddát adunk tovább és kimondjuk egyik tulajdonságunkat., Kérdezd meg a szomszédod: A gyerekek párokban kérdéseket tesznek fel egymásnak, majd bemutatják a másikat a csoportnak.
A gyakorlatot lejegyezte: Péity-Vörös Flóra