Nagy Andrea: Állatmentő Sudoku
2022-02-27
Kocsis Hajnalka: Kreatív feltalálók!
2022-03-17

A gyakorlat neve, címe: Festményrablók

A gyakorlat pedagógiai célja: Együttműködés, kommunikáció fejlesztése a gyerekek között.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

A gyakorlathoz szükséges csoportbontás megvalósítása: Mozaik párkereső (híres festmények képeit ajánlott felhasználni)

A gyakorlat felvezetése: Beszélgethettek az összerakott képekről. Felismerik-e? Ezután üdvözöld őket, mint híres festményrablók, akiket egy nagyon fontos küldetéssel bíztak meg. Kedves Rablók! Ma egy különleges és veszélyes feladat vár rátok! Egy olyan megbízást kaptatok, melyben egy híres festményt kell ellopnotok. Ehhez minden csapatban egy profi festő található, aki segít nektek megalkotni az eredeti képet, hogy könnyen ki tudjátok cserélni, és ne vegyék észre a cselt. A festők némák, nem tudnak beszélni. Az igazi festményt sem tudják megtekinteni, mert nem tudnak járni a bénulás miatt. Minden csapat válasszon ki egy rajzolót, a többiek lesznek a megfigyelők. Megfigyelőként mindig csak 1 dolgot mondhattok el a rajzolónak, majd utána indulhat a képhez a következő. Fontos, hogy a színekre is figyeljetek, mert a Ti képeteknek úgyanúgy kell kinéznie mint az eredetinek. Van 3 percetek, hogy megbeszéljétek ki lesz a festő, és hogyan szeretnétek teljesíteni a feladatot! A kép lemásolására 15 percetek lesz! A felkészülési idő alatt van lehetőség kérdezni. Minden csapatnak 2 kérdése lehet!

A gyakorlat fő szabályai:A rajzoló nem beszélhet és nem tud járni. Akkor mehet a következő, ha az előző már visszaért. Egyszerre csak egy dolgot mondhat a megfigyelő a rajzolónak (a szín nem tartozik bele).

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Mennyire sikerült lemásolni a rajzot? Mi az, ami eltérő? Mi volt jó a csapat együttműködésében? Mik voltak az erősségeitek? Milyen nehézségekbe ütköztetek? Hogyan dőlt el, ki fog rajzolni? Hogyan érezted magad rajzolóként, hogy nem beszélhettél? Mit csinálnátok másként, ha újrajátszanátok?

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc

Helyszín: A gyakorlat bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: papírlapok, színes ceruzák, az eredeti rajz, amit le kell másolniuk, szétvágott festmények képei

Az előkészítés feladatai: Elkészíteni a rajzot, amit a gyerekek csoportokban lemásolnak és elhelyezeni egy adott területen. A csoportbontáshoz szükséges képeket szétvágni.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztesd a résztvevőket, hogy ne hátráltassák egymást a rajz megtekintésekor, és óvatosan közlekedjenek, nehogy útközben összeütközzenek társaikkal.

A gyakorlatvezető speciális feladatai: Amennyiben az osztályteremben valósítsátok meg a foglalkozást, az eredeti rajzot érdemes a folyosón elhelyezni vagy egy olyan helyen, ahol a rajzoló nem látja.

Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Helikopter bevetés, Kapd el a botot!, Érints kéket!, Óriások – Tündérek – Varázslók, Szigetlakók

A gyakorlatot lejegyezte: Njitri-Lévai Dorottya

Vélemény, hozzászólás?