Nàdai Csilla : MaTeK
2022-10-09
Gergelyné Csóka Emese: Közlekedj okosan!
2022-10-19

A gyakorlat neve, címe: Csitt-Csatt

A gyakorlat pedagógiai célja: Bemelegítés, ráhangolódás, energetizálás

Résztvevők száma: 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: Mivel ráhangolódás a lényege a játéknak, nincs szükség külön történetre hozzá.

A gyakorlat fő szabályai:Felírok a táblára két számot, például a kettőt és a hármat. A gyermekek sorban mondják a természetes számokat 1-gyel kezdődően. amikor a kettőhöz ér a játékos, azt mondja, hogy csitt. Amikor a háromhoz ér a tanuló, azt monja a következő tanuló, hogy csatt. Ezek közös többszörösénél a hatnál csitt-csattot mond a tanuló. És így tovább: a 2 többszöröseinél a csitt, a 3 többszöröseinél a csatt, a közös többszörösöknél a csitt-csatt hangzk el.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Meddig élvezik a játékot? Meddig tudják a koncentrációt fenntartani? Milyen nagy számig mehetünk el?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Pl. nehezebb, nagyobb számokkal lehet játszani, idősebbeknél főképp. Nem sorban haladunk, hanem véletlenszerűen rámutatok egy tanulóra, fontos a figyelem fenntartása.

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 10-15 perc

Helyszín: A gyakorlat bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: nincs

Technikai igény: szék

Az előkészítés feladatai: nem kell előkészítés

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések:

A gyakorlatvezető speciális feladatai: folyamatos figyelem, motiválás, igény esetén segítségnyújtás

Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Labda pattogtató, Psszt!, Vak rajz, Matek posta, Vakhernyó

A gyakorlatot lejegyezte: Mándoki Orsolya

Vélemény, hozzászólás?