Gréczi Ágnes Hajnalka: Gombaszedés
2022-08-20
Hábencius Liza: Sérült robot
2022-08-29

A gyakorlat neve, címe: Nagykáta, Tápiószentmárton, Tápiószele

A gyakorlat pedagógiai célja: Energetizálás figyelemfejlesztés, emlékezet fejlesztés, matematikai fogalmak tudatosítása

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

A gyakorlathoz szükséges csoportbontás megvalósítása: Keveredj, állj, csoportosulj! című játékkal alakítom ki a csoportokat, mégpedig úgy, hogy 20-as számkörben műveleteket mondok és az eredménynek ,egfelelően kell csoportosulni.

A gyakorlat felvezetése: Ma elutazunk, vonatozunk egy kicsit. Ki szeret vonatozni? Hova szoktatok utazni? Mi, itthonrólTápiószeléről indulunk a Z60-as vonattal. A csoporttagok egymás vállát fogva helyezkednek el, vonatozást imitálva. A Megy a gőzős című dalt elindítom a Youtubról és amikor lestoppolom, azt jelenti, hogy valamilyen megállóba érkeztünk. Minden megálló esetén más a feladat.

A gyakorlat fő szabályai:Tápiószele állomás hallatán az második és az utolsó gyerek helyet cserél a csoporton belül. Nagykáta esetén ellenkező irányba mennek tovább, Tápiószentmártonnál az utolsó tanuló előre szalad és beáll a sor elejére, Tápiószecsőnél a középsők hátra szaladnak, Budapestnél páros számú csoportok alakulnak, míg Szolnoknál páratlan számúak.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Melyik állomás feladata volt a legnehezebb? Miért? Melyik állomás feladatát felejtettétek el, vagy kevertétek össze?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyéb állomás neveket és feladatokat lehet betenni, akadályokat is betehetünk a játékterületre, amit ki kell kerülni.

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 10-15 perc

Helyszín: A gyakorlat bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Technikai igény: számítógép, hangszóró

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Ne menjenek neki az akadályoknak, ha van.

Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Kard és pajzs, Yorknak volt egy hercege…, Pacsipár, Bumm!, Medve-fogó

A gyakorlatot lejegyezte: Lakatos Irén Éva

Vélemény, hozzászólás?