Berkes Anna: Tojásejtés Együttműködés
2022-01-23
Horváth-Gaudiné Csepregi Ágnes Csilla: Puzzle-percek
2022-01-29

A gyakorlat neve, címe: Közös rajz

A gyakorlat pedagógiai célja: Önismeret, együttműködés

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: Véletlenszerű párok kialakítására van szükség, pl. Ki fogja a fonál végét?

A gyakorlat fő szabályai:A párok egy közös rajzot fognak készíteni, úgy, hogy ugyanazt a tollat fogják mindketten. A rajz témája adott, ez a résztvevők életkorától függ, pl. kertes ház. A gyakorlat közben nem beszélhetnek egymással, és nem is kommunikálhatnak más módon sem. Az idő lejártával mindenki feljegyzi magának, véleménye szerint hány százalékban járult hozzá a rajz elkészítéséhez. A párok ezután megmutatják egymásnak, mit írtak, és megbeszélik, ki miért gondolta így.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Mi történt a gyakorlat során? Mennyire volt nehéz belefogni? Mennyire volt kiegyensúlyozott a hozzájárulás? Hogyan működtetek együtt? Ha nem jól ítélték meg, milyen mértékben járultak hozzá a rajzhoz, mi lehetett az oka? Mit csinálnál másképp? Hogyan érezted magad a feladat közben? Mi volt számodra a tanulság?

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Legjobban osztályteremben, padban ülve végezhető feladat. Páronként egy ceruza és egy papírlapra van szükség.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A baleseti kockázat szintje: alacsony

A gyakorlatvezető speciális feladatai: Mindenképp szükségesnek tartok egy levezető játékot, amivel oldjuk a hangulatot, vagy a párok közötti feszültséget egy kialakult vita után, például a jelszó-kiabáló játék.

A gyakorlatot lejegyezte: Kristó Ágnes

Vélemény, hozzászólás?