Szeretettel és tisztelettel köszöntelek a Tanulási Zóna képzés résztvevői között!

Ezen az oldalon a Tanulási Zóna online élménypedagógiai képzése kapcsán a legfontosabb információkat és a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat találod.

Fontos: Minden tanulási egység megnézéséhez elengedhetetlen, hogy be legyél jelentkezve a Tanulási Zóna zárt felületére! A belépési adatokat emailben küldtük el a számodra a kepzes@tanulsizona.hu címről. Ha nem találod, akkor kérlek, nézz szét a SPAM, vagy a promóciók mappában is!

A Tanulási Zóna felületének megismeréséhez nézd meg ezt az oldalt!

A tanulási egységekhez emailen keresztül fogod kapni a hozzáférést. Miután megnéztél egy tanulási egységet minimum 3 napod lesz annak elsajtítására, kipróbálására. Ezt követően kapsz hozzáférést az újabb tanulási egységhez.

Akkreditációs adatok

  • A továbbképzési program megnevezése: Tanulási Zóna – online élménypedagógiai alapképzés
  • Az akkreditáció alapjául szolgáló továbbképzés teljes óraszáma: 60
  • Nyilvánt. szám: D/5409/2022
  • Ikt. szám: PED/229-1/2022
  • Érv. vége: 2025.12.21.
  • Engedélyszám: 824/10/2020
  • Szervező neve: Katalizátor Pedagógusképző Központ Bt.
  • Alapító neve: Besnyi Szabolcs
  • Felnőtképzési nyilvántartási szám: B/2020/000886

Nem találtál választ ezen az oldalon sem?

Ha a kérdésed szakmai és másokat is érint, akkor kérlek tedd fel a zárt Facebook csoportunkba. Ha pedig más jellegű kérdésed van, akkor írj emailen (kepzes@tanulasizona.hu).

Ha a kérdésed szakmai és másokat is érint, akkor a képzésed befizetése után felteheted a zárt Facebook csoportunkban is.

Ha pedig más jellegű kérdésed van, pl. számlázás, adminisztráció, belépési problémák, akkor írj emailt a kepzes@tanulasizona.hu címre.

20 perc időráfordítás

Összefoglalás a teljes tananyaghoz

A képzés befejezéséhez 12 leckét (tanulási egységet) kell elsajátítani. A várható időráfordítás: 60 óra.

A képzés témája az élménypedagógia (a tapasztalati tanulás egy formája), egyaránt használható a tantermi órákon és az online térben is!

A képzés felülete a modern informatikai megoldásoknak köszönhetően praktikus és könnyen használható. Különösebb informatikai tudást nem igényel és bármely okoseszközzel megtekinthető.

Tartalomjegyzék, a tananyag tanulási egységenkénti feldolgozása

1. A tanulási egység címe: Célcsoport és cél felmérése

A tananyag fő témakörei:

A kiküldött email elolvasása.

Célcsoport felmérése: Egy űrlapon meg kell adnod a célcsoportod legfontosabb paramétereit: 

  • korosztály (óvodás,alsós, felsős, középiskolás); 
  • a célcsoport létszáma;
  • milyen témában szeretnél leginkább segítséget kapni: ráhangolás, feszültségoldás, energetizálás, ismerkedés,élmények felidézése, bizalom

Ez alapján a rendszer küld a számodra egy játék és módszergyűjteményt, ami a képzés során segíteni fogja a tanulási folyamatod. 

Attól függően, hogy milyen szinten használtad eddig a játékot és az élménypedagógiát a következő időszakban további anyagokat fog a rendszer a számáodra küldeni. Választható opciók: néha játszom a csoportommal vagy teljesen kezdő vagyok, rendszeresen játszom a csoportommal, vezettem már több olyan gyakorlatot, amit minimum 10 perces feldolgozás követett.

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Ki kell töltened az oldalon található űrlapot, el kell olvasnod az oldalon található leírást és az emailben küldött játékokat, módszertani anyagokat. Javasolt a három általunk elküldött játék kipróbálása (a játékok egyedileg, kimondottan a számodra lesznek kiválasztva).

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Meg kell határoznod a saját célcsoportod. Ezt az űrlapon keresztül kell elküldened. Az űrlap automatikusan szűri a formai megfelelést. Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom

Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Mápó, A Játék nem játék! Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2019, ISBN: 978-615-6103-00-0, 25-30 oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

    • Emailek elolvasása és űrlap kitöltése 8 perc
    • Zóna bemutató videó megnézése + belépés 13 perc
    • játékok elolvasása/megnézése: 12 perc (3 x 4 perc)
    • Módszertani anyag elolvasása: 17 perc
    • Gyakorlati feladatok: játék kipróbálása, űrlap kitöltése 93 perc
    • A tananyag átismétlése: 50 perc
  • Összesen: 193 perc
2. A tanulási egység címe: Hol tartasz a facilitátorrá válás folyamatában?

A tananyag fő témakörei:

A kiküldött email elolvasása.

Felmérő űrlap, amin meg kell adnod, hogy hol tartasz most a facilitátorrá válás folyamatában: 

Az űrlapon megadott válaszok alapján 3 egyénre szabott levelet kapsz.

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Ki kell töltened az oldalon található űrlapot, el kell olvasnod az oldalon található leírást és az emailben küldött játékokat, módszertani anyagokat. Javasolt az általunk elküldött játékok vagy gyakorlatok közül legalább 4 kipróbálása és a zárt FB csoport megismerése.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Egy egyszerű űrlapon meg kell határoznod, hogy hol tartasz most a facilitátorrá vállás folyamatában. Az űrlap automatikusan szűri a formai megfelelést. Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Mápó, A Játék nem játék 2. Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2017, ISBN:978-963-12-7873-6, 58-75 oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenetek elolvasása (4 email) és belépés az online képzés felületére: 21 perc
  • A játékok megnézése és megértése: 90 perc
  • A módszertani anyagok megismerése: 80 perc
  • Gyakorlati feladat végrehajtása (az űrlap kitöltése): 4 perc
  • A játékok/gyakorlatok kipróbálása: 120 perc
  • A tananyag átismétlése: 191 perc
  • A zárt FB csoport megismerése 40 perc
  • összesen: 546 perc
3. A tanulási egység címe: Velünk tartasz? Avagy az élménypedagógia sokszínűsége.

A tananyag fő témakörei:

A kiküldött email elolvasása.

Bemutatást kapsz a képzésről és az oldal alján található űrlap segítségével az érdeklődési köreidről kérdezünk. Az érdeklődési körhöz kapcsolódó módszertani anyagokat küldünk a számodra.

A tananyag részét képezi egy lehetséges élménypedagógiai foglalkozás leírásához használható sablon bemutatása és néhány konkrét gyakorlat bemutatása.

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található videót, el kell olvasnod az oldalon található rövid leírást és meg kell nézned a mellékleteket. Ezen kívül  javasolt a számodra, egyedileg összeállított módszertani anyagok elolvasása, megnézése. 

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Egy egyszerű űrlapon meg kell határoznod a számodra legfontosabb három érdeklődési kört. Az űrlap automatikusan szűri a formai megfelelést. Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom: Besnyi Szabolcs, Játékra Fel!  Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2019, ISBN:978-615-6103-01-7, 145-155. oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 4 perc
  • Videó megtekintése: 3 perc
  • Szöveges rész elolvasása az oldalon: 2 perc
  • Űrlap megismerése és kitöltése: 2 perc
  • Mellékletek átnézése: 50 perc
  • A tananyag átismétlése: 61 perc
  • Összesen: 122 perc
4. A tanulási egység címe: Mivé szeretnél válni?

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • Fogalmak letisztázása
  • A célcsoport ismerete
  • A pedagógiai célok meghatározása
  • A vágyott jövőkép meghatározása (a képzést kísérő coaching folyamat első lépése)

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található videót, el kell olvasnod az oldalon található leírást. Ezen kívül  javasolt a képzést kísérő coaching folyamathoz való csatlakozás (videó megnézése és rövid űrlap kitöltése), valamint meghatározni a fő pedagógiai célt (saját célcsoportra vonatkozóan).

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Egy egyszerű űrlapon keresztül leírhatod a coaching folyamat első lépéseként a “vágyott jövőképedet”. Az űrlap automatikusan szűri a formai megfelelést. Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom:  Besnyi Szabolcs, Játékra Fel!  Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2019, ISBN:978-615-6103-01-7, 27-62. oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • A videó megnézése: 3 perc
  • Coaching videó megnézése: 3 perc
  • A coachingvideó feladatának átgondolása leírása: 40 perc
  • Az oldal tartalmának elolvasása: 25 perc
  • Pedagógiai cél meghatározása: 25 perc
  • A tananyag átismétlése: 31  perc
  • Összesen: 130 perc
5. A tanulási egység címe: Mi legyen a fő gyakorlatod?

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • Miért nem játszanak a gyerekek?
  • A Zóna elmélet bemutatása
  • A kihíváskeresés
  • Páros és kiscsoportos gyakorlatok bemutatása

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézed az oldalon található videót, el kell olvasnod az oldalon található leírást és el kell olvasnod/meg kell nézned a játékokat/gyakorlatokat és a módszertani anyagokat. Ezen kívül  javasolt, hogy a játékok/gyakorlatok közül legalább négyet próbálj is ki.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom:  Besnyi Szabolcs, Boros Balázs Mókus és Nagy Gábor Mápó, A Játék nem játék 3.  Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2020, ISBN: 978-615-6103-02-4, 35-50. oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Az videó megnézése: 2 perc
  • Az oldalon található szöveg elolvasása: 2 perc
  • A módszertani anyagok megnézése, elolvasása: 70 perc
  • A játékok megnézése, elolvasása: 120 perc
  • Játékok/gyakorlatok kipróbálása: 120 perc
  • A tananyag átismétlése: 197 perc
  • Összesen: 514 perc
6. A tanulási egység címe: Colb ciklus, tervezés és feldolgozás

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • Colb ciklus
  • tervezés, végrehajtás, feldolgozás
  • Hol tartasz az úton? (a képzést kísérő coaching folyamat lépése)

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található 3 videót és el kell olvasnod az oldalon található leírást. Ezen kívül  javasolt, hogy a “Hol tartasz az úton?” című videó megnézése után bejelöld magad a saját skáljádon és összeírd, hogy milyen lépéseket tettél meg ezidáig.

Továbbá javasolt az előző alkalommal kiküldött játékok közül legalább 4 kipróbálása.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom: Nincs

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Videók megnézése: 9 perc
  • Az oldal elolvasása: 1 perc
  • Játékok kipróbálása: 120 perc
  • A coaching feladat elvégzése: 40 perc
  • A tananyag átismétlése: 13 perc
  • Összesen: 186 perc
7. A tanulási egység címe: Hogyan vezesd le a feldolgozást?

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • A feldolgozás
  • A tölcsér modell
  • Hogyan lehet izgalmasabb a feldolgozás?
  • A plüss, mint beszélgetést segítő.
  • A tudásszint felmérésére szolgáló űrlap kitöltése és az értékelés elolvasása

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található videót és el kell olvasnod az oldalon található leírást. Ezen kívül  meg kell ismerned a témához kapcsolódó anyagokat (melyek az oldalon vannak linkelve). Töltsd ki a tudásszint felmérésére szolgáló űrlapot és olvasd el az értékelést.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: Töltsd ki a tudásszint felmérésére szolgáló űrlapot. Amennyiben a legalapvetőbb kérdésekre nem tudod a választ, akkor az oldal azonnal ad visszajelzést és javaslatot, hogy melyik tanulási egységet nézze meg. Amennyiben a legalapvetőbb kérdésekre helyes választ adsz, akkor a felmérési űrlap kitöltését követően fogsz értékelést kapni. Az esetleges helytelen, vagy kiegészítésre szoruló válaszok kapcsán helyesbítést és részletes ismertetést kapsz.

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom:

Besnyi Szabolcs, Játékra Fel!  Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2019, ISBN:978-615-6103-01-7, 175-179. oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Besnyi Szabolcs és Urbán Mónika, Játék az osztályban! Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2017, ISBN: 978-963-12-7874-3, 52-58 oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Videó megnézése: 1 perc 
  • A módszertani anyagok megnézése, elolvasása, értelmezése: 160 perc
  • A tudásszint felmérésére szolgáló űrlap kitöltése és az értékelés elolvasása: 20 perc
  • A tananyag átismétlése: 164  perc
  • Összesen: 348 perc
8. A tanulási egység címe: Legjobb helyzet és csoportbontás

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • A helyszínválasztás szempontjai
  • A keretmese szerepe
  • Hogyan hozd izgalomba a résztvevőidet?
  • Csoportbontás

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található videót és el kell olvasnod az oldalon található leírást. Ezen kívül  meg kell ismerned a leckéhez kapcsolódó oldalon található 40 játékot. Továbbá javasolt legalább négy játékot kipróbálnod.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom: Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Mápó, A Játék nem játék! Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2019, ISBN: 978-615-6103-00-0, 81-102 oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Videó megnézése: 2 perc
  • Az oldal tartalmának elolvasása: 15 perc
  • A módszertani anyagok megnézése, elolvasása: 45 perc
  • Játékok/gyakorlatok megismerése: 165
  • Gyakorlati feladat elvégzése: 120 perc
  • A tananyag átismétlése: 230 perc
  • Összesen: 580 perc
9. A tanulási egység címe: Lezárás és keretek

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • A foglalkozás lezárása
  • A keretek meghatározása
  • Mi lesz a következő lépésed? (a képzést kísérő coaching folyamat első lépése)

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található videót és el kell olvasnod az oldalon található leírást és módszertani anyagot. Ezen kívül javasolt megnézni a coaching folyamat következő videóját és kitölteni a hozzá tartozó űrlapot. Továbbá javasolt az előző leckében kiküldött játékok közül legalább négyet kipróbálnod.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Egy egyszerű űrlapon kitöltésével írd le, a coaching folyamat következő elemeként, hogy mi lesz a következő lépésed. Külön értékelésre nincs szükség.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom:Besnyi Szabolcs és Nagy Gábor Mápó, A Játék nem játék! Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2019, ISBN: 978-615-6103-00-0, 48-54 oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Videó megnézése: 3 perc 
  • Coaching videó megnézése: 2 perc
  • Coaching feladat elvégzése: 30 perc
  • Az oldal tartalmának elolvasása: 15 perc
  • A módszertani anyagok megnézése, elolvasása: 40 perc
  • Játékok kipróbálása: 120 perc
  • A tananyag átismétlése: 61 perc
  • Összesen: 274 perc
10.A tanulási egység címe: Váratlan helyzetek

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • Váratlan helyzetek kezelése
  • Élménypedagógiai gyakorlat leírása

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található videót és el kell olvasnod az oldalon található leírást. Ezen kívül el kell készítened egy élménypedagógiai foglallkozás vázlatát, azt kipróbálni, szükség esetén módosítani és a végleges verziót elküldeni.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: Egy komplex űrlapon keresztül kell leírnod és beküldened egy élménypedagógiai foglalkozás vázlatát. A záródolgozat sikeresnek tekinthető, ha az tartalmazza:

  • Az általad választott témakörre megfelelő minimum 5 ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékot,
  • egy élménypedagógiai gyakorlat tervét,
  • a gyakorlat részletes kidolgozását,
  • a gyakorlat közbeni csoportbontási formát (ha az indokolt),
  • a gyakorlat feldolgozási kérdéseit.

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom: Nincs

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Videó megnézése: 4 perc 
  • Az oldal elolvasása: 5 perc
  • Gyakorlati feladat elvégzése: 300 perc
  • A tananyag átismétlése: 12 perc
  • Összesen: 324 perc
11. A tanulási egység címe: Folyamatban való gondolkodás

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • A folyamatban való gondolkodás
  • Lehetséges támogató kérdések (a képzést kísérő coaching folyamat első lépése)
  • A Tanulási Zóna, mint támogató közeg
  • Játékok kipróbálása a Zóna felületéről

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található két videót és el kell olvasnod az oldalon található leírást, kérdésgyűjteményt. Továbbá javasolt legalább 6 játék kipróbálása a Zóna felületéről.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: nem szükséges

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom: Besnyi Szabolcs, Játékra Fel!  Katalizátor Pedagógusképző központ Bt. 2019, ISBN:978-615-6103-01-7, 187-189. oldal, a könyv javasolt beszerzési helye: jatekeszkozok.hu

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Videó megnézése: 1 perc 
  • Coaching videó megnézése: 4 perc
  • Coaching feladat elvégzése: 40 perc
  • Az oldal elolvasása: 4 perc
  • Játékok kipróbálása: 180
  • A tananyag átismétlése: 8 perc
  • Összesen: 240 perc
12. A tanulási egység címe: A képzés lezárása és további lehetőségek

A tananyag fő témakörei:

  • A kiküldött email elolvasása.
  • A képzés lezárása
  • A képzés értékelése
  • Erőforrás lista elkészítése, következő lépés meghatározása (a képzést kísérő coaching folyamat első lépése)

Gyakorló/önellenőrző feladatok, (ajánlott) megoldás: Meg kell nézned az oldalon található két videót és el kell olvasnod az oldalon található leírást. Valamint ki kell töltened a képzés értékelő űrlapját. Továbbá javasolt a Coaching videó megnézése és a feladat elvégzése és az oldalon található linkek megnézése.

A beküldendő ellenőrző feladatok és az azokhoz tartozó feladatlapok, az értékelés szempontjai: nem szükséges

A továbbképzés alapmédiumához kapcsolódó kiegészítő médiumok, szemléltető anyagok, eszközök: nem szükséges

Kötelező irodalom: Nincs

Ajánlott irodalom: Nincs

Várható időszükséglet:

  • Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 3 perc
  • Videó megnézése: 4 perc 
  • Coaching videó megnézése: 2 perc
  • Coaching feladat elvégzése: 30 perc
  • Oldal elolvasása: 1 perc
  • Űrlap kitöltése: 5 perc
  • Az oldalon található linkek megnézése: 70 perc
  • A tananyag átismétlése: 8 perc
  • Összesen: 123 perc

Hogyan használd a Zóna felületét?

Az alábbi videóból megismerheted, hogyan működik és mit hol találsz a Tanulási Zóna felületén.

Ha specifikusan valamelyik részletre vagy kíváncsi, akkor akár bele is tekerhetsz a videóba az adott részhez:

00:00   A Zóna kezdőoldalának bemutatása, aktualitások
01:29   Keresés a teljes tartalomban a szabadszavas keresővel
03:14   Játékkereső használata részletesen
07:00   A többi témakörben található kereső
07:52   Ajánló és egyéb menüpontok tartalma
08:45   Az Élményshop bemutatása

Kedvet kaptál kipróbálni a Tanulási Zónát?

Ide kattintva csatlakozhatsz a Zónához és ha mégsem tetszik, akkor bármikor lemondhatod a tagságod.

A továbbképzés célja

A résztvevők ismerjék meg az élménypedagógia szerepének fontosságát, sokoldalú alkalmazhatóságát az egyes nevelési, és oktatási helyzetekben.
Ismerjenek meg konkrét élménypedagógiai gyakorlatokat.
Módszertani alapot adni, hogy a résztvevők legyenek képesek az adott helyzethez (célcsoport, helyszín, elérni kívánt szociális kompetenciák fejlesztési területe stb.) illeszkedő gyakorlat megválasztására és az igényeknek megfelelően a tovább fejlesztésére.

Azon munkakörök megnevezése, amelyekben foglalkoztatottak számára javasoljuk a részvételt:

Munkakörök szerint: Óvodapedagógus, Tanító, Tanár, Gyógypedagógus, Logopédus, Kollégiumi nevelő, Pszichológus, Szociálpedagógus, Könyvtáros tanár (tanító), Szakoktató, gyakorlati oktató, Fejlesztő pedagógus

Megbízatások, funkciók, beosztások szerint: Intézményvezető, Intézményvezető-helyettes, Diákönkormányzatot segítő pedagógus, Gyermekvédelmi felelős, Munkaközösség vezető, Osztályfőnök, Szabadidő-szervező, Gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető

A továbbképzés célcsoportja

Az előző pontban jelölt munkakör valamelyikében dolgozó, képesítéssel rendelkező pedagógus, illetőleg a 326/2013. évi Korm.rend. 6.sz. mellékletében meghatározott feltételeknek megfelelő pedagógus munkakörben alkalmazot, illetőleg a szakképző intézményben oktatással összefüggő feladat ellátására jogosító szakképzettségű foglalkoztatott, aki nyitott a tapasztalati tanulás oktatási és/vagy nevelési céllal történő alkalmazása iránt.

A jelentkezés feltételei

  • Végzettség: Egyetem vagy főiskola
  • Szak: bármely szak
  • Szakképzettség: bármely szakképzettség

A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények

  • Ismerj legalább 5 ismerkedési, ráhangoló, energetizáló, bizalmi játékot.
    A személyes tapasztalataidra alapozva és a képzésen szerzett tudás alapján legyél képes megtervezni és a saját célcsoportjára szabni egy élménypedagógiai gyakorlatot, amely alkalmas a szociális kompetenciák fejlesztésére.
    Ismerd a gyakorlat részletes kidolgozásához szükséges lépéseket.
    Legyél képes a foglalkozás céljához megfelelő csoportbontási formát választani.
    Legyél képes összeállítani egy élménypedagógiai gyakorlat feldolgozási kérdés sorát.

A továbbképzésen elsajátítottak záró ellenőrzési módjának megnevezése, leírása, valamint az értékelés szempontjainak meghatározása

Záródolgozat: Egy a képzésben megismert, vagy általad kitalált/átalakított élménypedagógiai gyakorlat megtervezése és annak leírása, beküldése. A gyakorlat leírása egy űrlap kitöltésének segítségével történik, mely tartalmazza a képzés során végigvett szempontokat.
A záródolgozat terjedelme: minimum 2 oldal (kb. 5000 karakter).

Az értékelés szempontjai: A képzésen tanultak kreatív alkalmazása, a célnak való megfeleltetése.

A záródolgozat sikeresnek tekinthető, ha az tartalmaz

  • a résztvevő által választott témakörre megfelelő minimum 5 ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékot,
  • egy élménypedagógiai gyakorlat tervét,
  • a gyakorlat részletes kidolgozását,
  • a gyakorlat közbeni csoportbontási formát (ha az indokolt),
  • a gyakorlat feldolgozási kérdéseit.

Továbbá a záródolgozat terjedelmének minimum 2 oldalasnak kell lennie (kb. 5000 karakter).

A résztvevőnek az utolsó tanulási egység elvégzését követően, legkésőbb 30 napon belül minden feltételt teljesíteni kell. Amennyiben az erre a célra készített űrlapon minden kérdésre megadja a választ, akkor a feltétel teljesítettnek tekinthető.

A továbbképzés tartalmi területek szerinti besorolása

Nem szakrendszerű oktatás

Intézménytípus megjelölése, amelyben dolgozó pedagógusok számára ajánlott a továbbképzés

  • Óvoda
  • Általános iskola
  • Szakiskola
  • Gimnázium
  • Szakközépiskola
  • Alapfokú művészetoktatási intézmény
  • Kollégium

A kétoldalú kommunikáció módja, formái

Ha olyan kérdésed van, ami mást nem érint, akkor elsősorban az emailes kapcsolattartást javasoljuk. Ez esetben kérlek írj a kepzes@tanulasizona.hu címre. Amennyiben olyan kérdésed van, ami másokat is érinthet, vagy a többi résztvevő véleménye érdekel, akkor írj a Facebook csoportba (a FB csoport lehetőséget biztosít arra is, hogy a résztvevők egymással is kommunikáljanak).
A képzés során személyes megjelenést igénylő alkalmak nem lesznek.

Résztvevői ütemterv (a tanítási-tanulási folyamat naptári ütemezése)

A továbbképzési program a fejlett informatikai háttérrendszernek köszönhetően állandóan üzemel, a nap 24 órájában (leszámítva az esetleges karbantartásokat). A képzés elvégzésének időszükséglete rugalmasan alakul aszerint, hogy milyen ütemben haladsz az egyes tanulási egységeken keresztül. (Összesen 12 egység + a bevezető). Ez egyénenként teljesen eltérő lehet aszerint, hogy napi, illetve heti szinten mennyi időt tudsz a képzésre szánni. Optimális esetben, néhány kivételtől eltekintve három nap elteltével kapod meg e-mailben a hozzáférést a következő leckéhez (tanulási egységhez), amennyiben az előzőt a honlapon keresztül megtekintetted. Vagyis minden tanulási egység feldolgozására minimum három nap áll rendelkezésére. Természetesen amennyiben több időre lenne szükséged, úgy hosszabban is elidőzhetsz az egyes leckéknél. Ugyanakkor bármelyik korábbi tanulási egységet is bármikor újra megnézheted, átismételheted.

A tudásszint felmérése a hetedik tanulási egységben, majd a gyakorlati feladat beküldésére a tizedik tanulási egységet követően kerül sor. Ezen feladat teljesítése képezi a képzés záró ellenőrzésének módját, egyúttal ez a tanúsítvány kiadásának feltétele is.