Dr Miczán Klára: Tükörjáték
2025-01-31
Baloghné Hegedűs Brigitta: Képzeletbeli utazás. A gyerekek elképzelik hová szeretnének utazni.
2025-02-05

A gyakorlat neve, címe: A mesék világában

A gyakorlat pedagógiai célja: Az együttműködés erősítése.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: Képzeletben elrepülünk a mesék világába. A három kismalac és a farkas című mesébe pottyanunk. A malacok éppen azon tanakodnak, hogyan tudnának közös összefogással, egymás segítésével házat építeni maguknak. Tudják, hogy össze kell fogniuk ahhoz, hogy a csúnya, gonosz farkast félrevezessék és a céljukat elérjék. Az erdő tele van veszélyekkel és akadályokkal (zsámoly, karikák), amelyeket kikerülve eljutunk egy tisztásra. A téglákat (babzsákok) sorban állva, egymás kezébe adva, le kell tenni egy adott helyre, ahol felépítve egy házat fognak alkotni. Gyorsan, időre kell dolgozni, mert a farkas már a nyomunkban van. Mutassuk meg nekik, hogy együttműködéssel, egymásra való figyeléssel mi mindent lehet elérni. Építésre fel!

A gyakorlat fő szabályai:A tanulók figyeljenek egymásra, megfelelően kommunikáljanak egymással. Tartsák be a balesetvédelmi szabályokat. Figyeljenek az utasításokra. Pozitívan álljanak a feladatokhoz. Hallgassák meg egymás véleményét. Egymást segítve hajtsák végre a feladatokat.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: A gyakorlat végén visszajelzést adok a tanulóknak, arról, hogy az adott célt hogy sikerült elérni. A malacoknak tudtunk-e segíteni a házuk felépítésében. Megfelelően tudtunk-e együttműködni a célunk eléréséhez. A tanulóktól is kérek visszajelzést arról, hogy ők hogyan élték meg a történetet, gyakorlatot. Fontos kérdések: Hogyan tudtak a társaikkal együttműködni, illetve hogyan tudtak a pillanatnyi nehézségeken túllendülni? Sikerült-e a célt, egymást segítve elérni? Hogyan érezték magukat a gyakorlat közben?

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Zsámolyok, karikák, babzsákok.

Az előkészítés feladatai: A csoportom létszámát fel kell mérni(van-e beteg tanuló). A termet be kell rendezni, az eszközöket, kellékeket elő kell készíteni.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A feladatok tervezésénél figyelembe kell venni a baleseti kockázat mértékét. A gyakorlat megkezdése előtt ismertetni kell a gyerekekkel a balesetvédelmi szabályokat. Fel kell hívni a figyelmüket arra, hogy vigyázzanak magukra és társaik testi épségére.

A gyakorlatvezető speciális feladatai: Nagy figyelmet kell fordítani a gyerekek feladatvégzésére, egymással való kommunikációjára. A felmerülő konfliktust azonnal kezelni, rendezni kell, mielőtt a feladatvégzést veszélybe sodorná.

Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Labda pattogtató, Psszt!, Juss be a körbe!, Csoport fogó, Én vagyok a…

A gyakorlatot lejegyezte: Guthné Czike Ivett

Vélemény, hozzászólás?