Tóth Barbara: Fészek foglaló
2025-04-28
Turiné Czirfusz Andrea : Számlabda-paccs
2025-05-04

A gyakorlat neve, címe: Az elveszett kincs nyomában-kalandos csapatjáték ahol a csapatoknak meg kell találni az elveszett kincset feladatok megoldásával.

A gyakorlat pedagógiai célja: Együttműködés, kommunikációs készségek fejlesztése, problémamegoldó gondolkodás erősítése

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: Kalózok találtak egy régi térképet, amin egy kincs van elrejtve. Csak az tudja megtalálni aki okos, bátor, és jól együtt tud működni. Most ti lesztek a kalózok akiknek meg kell találnia kincset. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, rejtvények logikai és ügyességi feladatok várnak rátok. Ha mindegyiket sikerül megfejtenetek, megtaláljátok a kincset. Sikeres küldetést!

A gyakorlat fő szabályai:A csapatok csak együtt mozoghatnak, a játék tisztaságát tiszteletben kell tartani

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Mi volt a legnagyobb kihívás számotokra? Hogyan oldottátok meg? Mit tanultatok a játék során?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet időre teljesíteni. Be lehet építeni tantárgyhoz köthető feladatokat.

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Csapatonként útvonalterv, feladatkártyák, kincs( pl.motivációs üzenet, édesség, apróságok), íróeszköz, papír, ha van írásos feladat., illetve boríték amibe a feladatokat tesszük.

Technikai igény: A pályaszakasz előkészítése, a feladatkártyák elhelyezése a helyszínen, kincs elrejtése úgy, hogy az utolsó megállóról odavezessen az út.

Az előkészítés feladatai: A feladatok összeállítása, a feladtakártyák borítékba való elhelyezése a kincs kiválasztása,

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszín biztonságossá tétele, veszélyforrások kiiktatása

A gyakorlatvezető speciális feladatai: Megfelelő előkészítés, illetve a játék levezetése. Szükség esetén motiváció, ha csapat elakad segítségadás, segítő beavatkozás. A játék végén reflexiós beszélgetés, majd a játék lezárása, ahol a játékvezető értékeli a csapatok munkáját. A legfontosabb, hogy ne irányítson, hanem tegye lehetővé az önálló tanulást élményen keresztül.

Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Ritmusos névátadó, Ismerkedés plüssökkel, Tűz víz levegő, Twister, Humánbingó

A gyakorlatot lejegyezte: Birtháné Polyák Anita

Vélemény, hozzászólás?