Guthné Czike Ivett: A mesék világában
2025-02-04
Sebestyénné Herczeg Melinda: Az erdő lakói felfedező kaland az állatok világában.
2025-02-19

A gyakorlat neve, címe: Képzeletbeli utazás. A gyerekek elképzelik hová szeretnének utazni.

A gyakorlat pedagógiai célja: Fejleszteni a gyermekek szociális készségeit- együttműködés, kommunikáció. Serkenteni a kreativitást és a problémamegoldó képességet. Képzelet és fantázia aktiválása.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: A gyakorlatot érdemes egy izgalmas bevezetővel kezdeni, ami felkelti a résztvevők figyelmét és motiválja őket.. – Mesélj egy rövid történetet a választott helyszínről. – Használj vizuális segédeszközöket, mint pl.: képek vagy videók – Kérdezd meg a résztvevőket, hogy mit tudnak vagy mit képzelnek el a témáról.

A gyakorlat fő szabályai:Utazás előkészítése: – Beszélgetés arról hogy milyen jellegzetességek milyen fontos dolgok vannak az általuk választott helyen. Utazás: – Bekapcsolod a zenét és megkéred a gyerekeket, hogy csukják be a szemüket. Képzeljék el, hogy repülnek, hajóznak vagy sétálnak az általuk választott helyen. – A zene alatt mesélj egy rövid történetet az utazásról, ahol a gyerekek részt vehetnek. Kérdezd meg tőlük mit látnak hallanak éreznek. Felfedezés:- Kérd meg a gyerekeket, hogy a szobából gyűjtsenek össze tárgyakat, amelyek emlékeztetik őket az utazásukra. – Beszélgessetek a tárgyak mit jelentenek számukra és hogyan kapcsolódnak az utazáshoz. – Üljetek le újra és kérj meg mindenkit mesélje el az utazás élményeit és a gyűjtött tárgyakat. – Zárd le a gyakorlatot egy közös rajz készítésével, ahol a gyerekek összefoglalják az élményeiket.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Az utazás végén fontos, hogy teret adj a reflexiónak. Kérd meg a résztvevőket, hogy osszák meg élményeiket, érzéseiket és gondolataikat. pl. – Mi volt a legizgalmasabb rész? – Hogyan érezted magad az utazás során? – Mit tanultál a képzeletbeli utazásból?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Űrutazás elképzelése ahol a résztvevők egy űrhajó legénységévé válnak, akik új bolygókat fedeznek fel és találkoznak más űrlényekkel. A gyakorlat során a résztvevőknek problémákat kell megoldaniuk például az űrhajó karbantartását. A fantázia határtalan. Ezek az új szempontok lehetőséget adnak a résztvevők számára, hogy különböző készségeket és ismereteket sajátítsanak el.

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nagy kartonlap, színes ceruzák, tárgyak a környezetből, zenelejátszó, mesepárna

Az előkészítés feladatai: Mesepárnák előkészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportdinamikára figyelni kell, hogy minden gyermek részt vehessen a tevékenységben és érezze, hogy fontos. A játékos és kreatív terek megteremtése elősegítik a gyermekek szabad önkifejezését.

A gyakorlatvezető speciális feladatai: Gondoskodjon arról hogy a képzeletbeli utazás kreatív és szórakoztató legyen, például történetek, szerepjátékok vagy vizuális segédeszközök használatával. Legyen kész alkalmazkodni a résztvevők igényeihez és a gyakorlat során felmerülő váratlan helyzetekhez.

Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Békás fogó, Plüss- felkapó, Add tovább, Arcra fel!, Körbe körbe karikába

A gyakorlatot lejegyezte: Baloghné Hegedűs Brigitta

Vélemény, hozzászólás?