A gyakorlat neve, címe: Segítsünk vissza jutni a dínóknak, a birodalmukba. Mielőtt ezt megvalósítanánk ráhangolás képen, hogy vagy kártyát hívom segítségül.
A gyakorlat pedagógiai célja: Szociális kompetenciák fejlesztése, kommunikációs képesség fejlesztése. Szeretném elérni a játékkal, hogy jobban figyelnek egymásra, bízzanak egymásban.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
A gyakorlat felvezetése: Ehhez egy keret mesét írtam, amit elmesélek a legelején. A dínók nyomában Egyszer volt hol nem volt, az Üveghegyen is túl, ahol a kurta farkú malac túr, ott éltek a legyesbényei gyerekek a hittan táborban… A napjaikat úgy kezdték, hogy imádkoztak, énekeltek, történeteket hallottak, arany mondást tanultak. Egyszer visszaforgatták az idő kerekét, és a dínók korában találták magukat. Megtalálták a dínó expresszt és nagy örömmel próbálták ki. Sokat játszottak a dínókkal, majd könnyes búcsút vettek egymástól és megígérték, hogy még találkoznak. Mivel a nagy izgalmakban, játékokban megéheztek, célba vették a közeli parkot és a fa árnyékában elfogyasztották ebédjüket. Kicsit megpihentek, majd táncra is perdültek, de mivel nagyon hiányoztak a barátaik ezért ők is csatlakoztak. A dínó kalauz szólt, hogy már sötétedik, ideje hazamenni. A gyerekek búsan felszálltak az expresszre, egy szempillantás alatt haza is kerültek. Másnap a gyógynövények világában találták magukat. Nem tudtak gyógynövény teát készíteni, mert a gyógynövényeket lelegelték a dínók. A gyerekek kérdőre vonták a dínókat, hogy miért tették, de aztán megbékéltek velük, haza kísérték őket, majd örömtáncot jártak. A gyerekek gondoltak egy merészet, hogy a nagy meleg ellenére is útnak indulnak, hogy felfedezzék a környék csodálatos hegyeit, állat- valamint növényvilágát. Ám ez nem valósult meg, hiszen leszakadt az ég. Ók azonban nem estek kétségbe és jobbnál jobb ötletek jutottak eszükbe. Úgy döntöttek csinálnak egy versenyt és az győz, akinek a legtöbb csillagja lesz, amit még másnap is gyűjthettek, és levásárolhattak. Mindenki kapott ajándékot, és minden nap volt valami, ami megédesítette a napjukat. El is érkeztek a táboruk utolsó napjához, izgatottan várták a délutánt, ahová meghívták a szüleiket is. Csodálatosan énekeltek, nem csak egy, hanem két szólamban is. Hátborzongató volt hallgatni ezt a csodás éneklést.. Aztán jött a legizgalmasabb rész, a táncbemutató, amire egész héten lelkesen, boldogan gyakoroltak. Hálás szívvel és nagy örömmel elfogyasztották a tortát, elbúcsúztak, és megbeszélték, hogy jövőre is találkoznak. Itt a vége, fuss el véle, ha nem hiszed, járj utána!
A gyakorlat fő szabályai:Mindenki meghallgatja a másikat, a végén a 14 gyereknek kompromisszumot kell kötnie, hogy haza juthassanak és békében éljenek a dínók.
A feldolgozás legfontosabb kérdései: Mi volt a legnehezebb ebben a feladatban? Hogy érezték magukat a játék során? Mi volt a legnehezebb ? aztán pedig a macis kártyát hívnám segítségül lezárásnak, így a nehezen feloldódó sérült társuk is ki tudná fejezni a macis kártya segítségével az érzéseit.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha nehezíteni szeretném akkor lehet az egyik dínó látás sérült, az egyik segítő pedig halás sérült. Az a feladat, hogy a látás sérült dínó is haza kerüljön. Így fejlesztve a szociális érzékenységüket is.
A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 10-15 perc
Helyszín: A gyakorlat bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Az előkészítés feladatai: A feladat végrehajtása előtt, nagyobb körbe ültetem a gyerekeket. Középre teszek egy zsírpapírt és egy tollat, amire felírják a maximum 3 darab szerintük megvalósítható és legelfogadhatóbb megoldást.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A baleseti kockázat szintje: alacsony
A gyakorlatvezető speciális feladatai: Ebbe a gyakorlatra, csak akkor avatkozom közbe, ha segítségre van szükségük, annak érdekében, hogy kompromisszumot kössenek, konszenzusra jussanak.
A gyakorlatot lejegyezte: Bálint Brigitta