Darmos Józsefné: Madarakkal a mesebirodalomban – élménypedagógiai tevékenység 5-6 éves gyerekeknek
2022-01-03
Csokai Leventéné: Az elvarázsolt erdő
2022-01-05

A gyakorlat neve, címe: Ki kicsoda?

A gyakorlat pedagógiai célja: Megismerni még jobban az osztálytársakat. Csapatépítés.

Résztvevők száma: 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: Alkossatok 2 csapatot! A két csapat álljon egymással szemben, úgy, hogy mindenkinek legyen párja. Jegyezd meg, hogy ki áll előtted.

A gyakorlat fő szabályai:Mindenki kap egy cetlit. A feladat az lesz, hogy az imént előtted álló emberről úgy írj 4 belső (valós) jó tulajdonságot, mintha ő írta volna magáról.Figyel rá, hogy azt a másik csapat emberei nehezen találják ki, de személyes legyen. (Olyanokat nem használhatsz, ami mindenkire érvényes lehet, pl: kedves) Álljatok vissza csapatokba, majd az általam összeszedett cetliket kicserélem a két csapat között. Feladat, hogy találjátok ki, hogy melyik emberre illik a leírás. Ha kitaláltátok, írjátok rá a jellemzési papírra a nevet. Minden találat egy pontot ér.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Mennyire ismerik egymást a gyerekek? Empátia, önismeret, elfogadás.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Különböző helyzeteket adok nekik. Például: lemaradtál ismeretlen városban a csoportodtól és lemerült a telefonod, és csak 1000 Ft van a zsebedben. Mit tenne a veled szemben álló személy? Vagy írjon le 3 szót, amit leggyakrabban használ az illető. Lényeg, hogy semmi negatív, sértő dolog ne legyen benne!

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Papír, ceruza, tábla a kiértékeléshez. Ha sok idő van, akkor akár egy lépegetős tábla is.Több szituációs kérdés. Melyik csapat ér be előbb?

Az előkészítés feladatai: Ha nem a tanteremben vagyunk, akkor nagy papír, vagy társasjáték táblája.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A baleseti kockázat szintje: alacsony

A gyakorlatot lejegyezte: Adorjánné Orosz Katalin

Vélemény, hozzászólás?