A gyakorlat neve, címe: Garázsvásár (Garage sale)
A gyakorlat pedagógiai célja: Pedagógia célok: tantárgyi felhasználás, együttműködés, kommunikáció, koncentráció, figyelem fejlesztés.
Résztvevők száma: 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
A gyakorlathoz szükséges csoportbontás megvalósítása: Angol szókártyák segítségével gyűjtőfogalmak alapján fogok 5 fős csoportokat kialakítani. A gyűjtőfogalmak lehetnek például állatok, gyümölcsök, ételek, színek stb. Annyi kártyát készítek, ahány játékosom van. Minden kártyára írok egy angol szót, ami alapján a résztvevők majd csoportokba tudnak állni, és ezeket elrejtem a teremben, majd megkérem őket, hogy keressék meg. Mindenkinek csak egy darab kártyát kell felvennie. Ha nem találta meg mindenki a sajátját, akkor segíthetnek egymásnak a keresésben. Amikor már minden résztvevőnél van kártya, akkor meg kell találniuk, hogy melyik fő csoporthoz (állatok, gyümölcsök, ételek, színek) tartozik az ő kártyájuk, és így fognak 5 fős csoportokat alkotni.
A gyakorlat felvezetése: Ezen a héten az angol nagypapátokhoz, George-hoz látogattok el. George bácsi nagyon öreg, és régen katona volt, így imádja a „katonás rendet”, a szabályokat és mindig nagyon fegyelmezett, pontos. Minden napra kitalált valamilyen feladatot az unokáinak, az-az nektek. Mivel nagyon sok tárgy felhalmozódott az évek alatt a garázsában így a mai napon szeretne garázsvásárt rendezni. Nektek pedig az eladó tárgyak összegyűjtésében kellene segítenetek. Mivel George papa nagyon szabálykövető és mindig mindennek rend szerint kell történnie, így nem akárhogyan kell a garázsvásárt megvalósítani. A hatékonyabb munka érdekében csapatokra oszt benneteket. Minden csapat asztalán 20 tárgyat szeretne látni, amik „katonás rendben” az angol abc-nek megfelelően sorba vannak rendezve. Viszont mivel nemsokára ebédidő van és az öreg George mindennap pontosan ugyanakkor ebédel, így nektek ebédig be kell fejeznetek a garázs kipakolását. Nagyon kell sietnetek, mert csak 10 percetek marad.
A gyakorlat fő szabályai:A csapatok feladata, hogy a megadott idő alatt 20 olyan tárgyat gyűjtsenek össze, amelyek az angol abc betűinek megfelelnek, majd rendezzék az egyes betűkhöz tartozó tárgyakat az angol abc-nek megfelelően sorrendbe.
A feldolgozás legfontosabb kérdései: Hogyan érezték magukat? Milyen stratégiát alkalmaztak a feladat megoldásához? Hogyan oszlottak meg csapaton belül a feladatok? Legközelebb változtatnának-e valamin, és ha igen akkor min?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíteni lehet a gyakorlatot, ha kevesebb időt adunk és az angol abc összes betűjéhez kell tárgyat keresniük. Valamint nehezítés lehet még, ha a sorba rendezésnél az angol abc betűit visszafelé kell tudniuk, és úgy sorba rendezni a tárgyakat.
A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: asztalok, üres papírlapok, íróeszközök, a teremben lévő tárgyak
Technikai igény: Legyen mozgástér, és hely a tárgyak sorba rendezéséhez.
Az előkészítés feladatai: A termet érdemes elrendezni a játék kezdete előtt. A csoport létszámnak megfelelő mennyiségű szókártyát rejtek el a tanteremben.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: A termet megfelelően kell elrendezni, és nagyon fontos felhívni a játékosok figyelmét a baleseti kockázatokra. Mindenki nagyon szeretne majd gyorsan tárgyakat gyűjteni, ezért összeütközések lehetnek.
A gyakorlatvezető speciális feladatai: Abban az esetben, ha ugyanazt a tárgyat két csapat is szeretné, akkor az esetleges konfliktusok megbeszélését segítem gyakorlatvezetőként.
Ismerkedési, ráhangoló, energetizáló vagy bizalmi játékok, amik szükség esetén a gyakorlathoz kapcsolhatók: Multikulti, Boldog lazac kártya játék, Labdadobáló, Kategória Bumm, Taps-beszéd
A gyakorlatot lejegyezte: Katona Liza