Bálint Brigitta: Segítsünk vissza jutni a dínóknak, a birodalmukba. Mielőtt ezt megvalósítanánk ráhangolás képen, hogy vagy kártyát hívom segítségül.
2021-10-31
Komróczki Gyula: Aladdin csodaszőnyege
2021-11-04

A gyakorlat neve, címe: Ismerkedés Mókusmódra

A gyakorlat pedagógiai célja: A különböző településről érkező gyerekek megismerkedése, megismerése, a tanulók együttműködésének fejlesztése. Az egy csapat vagyunk, a Mókusok érzés megerősítése.

Résztvevők száma: 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

A gyakorlat felvezetése: A pedagógus által kiválasztott plüss állat, a mókus lesz az osztály állata, mint a megismerkedés és a kommunikáció segítője, koordinálója, a játékok egyik főszereplője. Mivel első osztályosokról beszélünk fontos megbeszélni velük a mókus, mint az osztály állata jelentőségét, motiváló erejét, a kommunikáció eszközét. Vagyis a mókus is bemutatkozik a gyerekeknek. Bemelegítés: Memóriamókus (körbe mindenki bemutatkozik), Ha állat lennék…, Emberi dominó, Kapd el a botot! Fő rész: Névtanulás lepedővel! Hajóskapitány Levezetés: Ki ment ki? Plüssdobáló

A gyakorlat fő szabályai: Udvarias, tisztelettudó viselkedés, bemutatkozás, meghallgatni a másikat, elfogadni a másikat, akkor beszélni, ha a mókus nálam van, a játékok szabályainak betartása, figyelni a másikra, együttműködni és alkalmazkodni, valamint betartani az alapvető balesetvédelmi szabályokat.

A feldolgozás legfontosabb kérdései: Mindenki megismerkedik-e mindenkivel? Ott lesz-e mindenki ezen a foglalkozáson, érkezik-e új tanuló? Mindenkit be tudok-e vonni a játékokba, motiváltak, érdeklődők lesznek? Vajon mindenki nyitott lesz az új helyzet, az új csoport befogadására? Lesznek konfliktusok, váratlan helyzetek? Jól tudok majd gazdálkodni az idővel?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha látom, hogy az ismerkedés gyorsan megy a fő részbe másik csoportalakítási vagy együttműködést segítő játékot is betehetek: Együttműködő szigetfoglaló, vagy Színkód. Esetleg megpróbálhatok bizalmi játékokat is: Hívogató.

A gyakorlat idő igénye (tervezés + végrehajtás + feldolgozás): 15+ perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: mókusplüss (egyéb plüssök, gyerekek által hozott kedvenc játék), bot, lepedő

Az előkészítés feladatai: A tanterem előkészítése, biztonságos helyszín kialakítása, az eszközök előkészítése. /A napközis nevelő párom segített az előkészítésben és a Névtanulás lepedővel c. játékban is./

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A Hajóskapitány játék előtt mindenképpen megbeszélni, hogy hogyan kell egymást helyesen cipelni a hátán, a nagyobb a kisebbet, és figyelni a másikra. Illetve a botos játéknál is figyelmeztetni őket a balesetveszélyre.

A gyakorlatvezető speciális feladatai: A megismerkedés levezetése, koordinálása, az együttműködés segítése a különböző játékok felhasználásával. A foglalkozás végén a lezárás, értékelés.

Egyéb/megjegyzés: A fent leírt foglalkozást szeptemberben, az osztályommal kipróbáltam. A mókus a mai napig fontos szereplője a mindennapjainknak. Hetente többször is Kupaktanácsot tartunk, ahol sok mindent megbeszélünk és a mókus a kommunikációnk segítője, sőt ma már a magatartásukra is befolyással van. A foglalkozás alkalmával a Kapd el a botot játék és a Hajóskapitány tetszett nekik a legjobban, a Plüssdobálónál elfáradtak már, azt hamarabb leállítottam. A foglalkozás elérte a célját, jól éreztük magunkat.

A gyakorlatot lejegyezte: Törőné Kmeticsák Lívia

Vélemény, hozzászólás?